Crama Aramic si Delaco: Branzeturi cum se… cuVin

 

O noua degustare de Branzeturi cum se… cuVin, de data aceasta am (re)degustat produsele Cramei Aramic, si, ca de fiecare data, branzeturile lui Delaco intr-o locatie deja consacrata evenimentului  – C House Milano.

Evenimentul “Branzeturi cum se… cuVin” a fost organizat de DictionarCulinar.ro si Asociatia Bloggerilor Olteni.

Au fost 5 imperecheri realizate cu maiestrie de Daniel Botea, degustator autorizat de branzeturi:

 

1. Feteasca Alba + Aperifrais Ile de France,
2. Sauvignon Blanc Piatra Soarelui + Havarti Castello,
3. Rosé + British Cheddar Delaco D’Exceptie,
4. Feteasca Neagra + Cascaval Sofia Delaco
5. Feteasca Neagra Reserve + Grana Padano Delaco D’Exceptie.

Alegerea mea, a fost una clasica. Am ales Sauvignon Blanc Piatra Soarelui + Havarti Castello. Cred ca a fost o alegere dubla. Imi place sauvignin-ul si imi place Havarti-ul. . La aceasta combinatie, desi am incercat si alte branzeturi am decis sa raman pe Havarti.

Havarti este o branza  aromata si cremoasa, obtinuta din lapte de vaca, de origine daneza, fiind mentionata de prin 1852, in regiunea Havarthigaard in Øverød. Este maturata timp de 2-3 luni minimum, dar ramane cremoasa si daca se incalzeste (chiar la microunde) se topeste si se supraexprima.

Vinul Sauvignon Blanc are o aroma tipica a florilor de vita de vie, de o intensitate rara. La o prima degustare simti notele vegetale, de coacaz si la final nuantele de mar. Este un vin excelent de asociat cu aperitive sau salate, paste cu brânzeturi sau preparate din peste ori fructe de mare. Este potrivit, de asemenea, pentru preparatele din carne de pui. Sauvignon-ul de astazi a fost din gama premium. A fost prezenta si pisica. Pentru a obtine gustul inconfundabil, strugurii au fost tinuti in contact cu mustul timp de 42 de ore. Iar gustul a fost pe masura: amplu, mineral, cu nuante intense de mar si grapefruit.

Combinatia cu Havarti-ul este geniala. De multe ori branza este usor deasupra acestui tip de vin, ca intensitate gustativa. Nu este cazul in cambinatia de astazi, unde a fost 1 la 1.

 

Povestea de marketing de azi este despre oameni de actiune. Intr-o postare precedenta va povesteam despre omul Adam Craciunescu de la Crama Aramic, ca fiind un om de actiune. Adam loveste din nou. Fiind atras de grupul de bloggeri Olteni (a se intelege dl. Botea) si intelegand importanta articolelor scrise de acestia, stabilete o degustare pe formatul “Branzeturi cum se… cuVin” la mai putin de 1 luna de la vizita din crama proprie. Aduce pe masa si alte vinuri, pentru a primi si acestea urale blogosferice. Face si surprize – ne aduce o Feteasca Alba din ultimul an, neetichetata.

Crama mai trebuie sa faca si un pas tehnologic firesc – asteptam magazinul online de pe site-ul propriu.

Concluzia serii: Informatia fara actiune e la fel de importanta ca lipsa informatiei! Actioneaza!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *