Domeniile Samburesti si Delaco: Branzeturi cum se… cuVin

O noua degustare de Branzeturi cum se… cuVin, de data aceasta am degustat produsele Domeniilor Samburesti si, ca de fiecare data, branzeturile lui Delaco in locatia Ribs Hose Craiova.

Evenimentul “Branzeturi cum se… cuVin” a fost organizat de DictionarCulinar.ro si Asociatiei Bloggerilor Olteni.

Au fost 6 imperecheri realizate cu maiestrie de Alin Sintimbrean (DictionarCulinar.ro):

  1. Chardonnay + Havarti Castello,
  2. Roze (Cabernet Sauvignon & Merlot) + Cascaval Sofia,
  3. Pinot Noir + Emmentaler Delaco,
  4. Feteasca Neagra + Irish Cheddar Delaco D’Exceptie,
  5. Merlot + Maasdam Delaco D’Exceptie,
  6. Cabernet Sauvignon + Grana Padano Delaco D’Exceptie.

Alegerea mea a fost Roze (Cabernet Sauvignon & Merlot) cu Cascaval Sofia.

 

La fel ca multe alte produse alimentare, cascavalul este raspandit in toata peninsula Balcanica. Referitor la origine parerile sunt impartite. Unii spun ca ar fi originar de prin sudul Italiei unde ar mai avea si azi ceva veri mai indepartati (mozzarella si caciocavalo). Cea de a doua varianta ar fi ca radacina cuvantului este “cas” iar originile ar fi aromane. Prin extensie, denumirea este folosita, impropriu dealtfel, pentru orice branza de culoare galbena cu consistenta semitare sau tare.

Cert este ca toti cunoastem acest produs si il avem semipermanent pe masa. Cascavalul Sofia de la Deloaco este unul din produsele bune, care se mentine de foarte mult timp pe piata.

In ceea ce priveste Roze-ul de Samburesti pot spune ca este un vin care are culoarea roz-portocaliu, un nas fin fructat si tente gustative fructate, totul impachetat intr-un produs cu aciditate buna, ideal pentru gusturile mele.

Se combina excelent cu cascavalul Sofia, dar personal am pastrat o bucatica dintr-un vechi amic (Havarti)… se combina exceptional si cu Havarti!

 

 

Daca vorbim de marketing-ul de la Domeniile Samburesti  intram pe o zona grea, crama bucurandu-se de un istoric bogat si de retehnologizare, facand-o astfel greu de egalat. O directie speciala de marketing pe care crama o foloseste este investitia in educatie. Mai exact trimite produse catre Facultatea de Horticultura (de la Universitatea din Craiova) si accepta studenti in practica, astfel isi face cunoscuta marfa intre viitorii experti si are o baza de  selectie pentru angajati sclipitori.

 

 

Concluzia serii > Investeste in educatie. Merita!

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *