O noua degustare de Branzeturi cum se… cuVin, de data aceasta protagonistii au fost, din nou, vinurile Crama Corcova si branzeturile lui Delaco, evenimentul desfasurandu-se la 12Doispe.
Crama Corcova ne-au oferit spre degustare 5 vinuri, doua albe, un rose si 2 rosii, dar nu au mai avut si inspiratia sa ne ofere un vin ales ca bonus: vin preferat de public – Desert-ul.
Ca de fiecare data, evenimentul a fost organizat de Asociatia Bloggerilor Olteni si DictionarCulinar.ro.
Combinatiile au fost:
1. Sauvignon Blanc + Camembert Delaco
2. Lady Asquith Chardonnay + Havarti Castello
3. Eclat Rose + Cheddar Delaco
4. Cabernet Sauvignon si Merlot + Grana Padano Delaco
5. Boheme Syrah si Merlot + Roquefort Ile de France
Seara de degustare de la 12Doispe a avut din nou farmecul acela discret care te face sa spui „da, vreau sa mai vin”. De data aceasta, vinul meu preferat a fost Chardonnay de la Corcova – in varianta Lady Asquith – alaturi de o branza Havarti de la Delaco, o combinatie care a adus in prim-plan tot ce inseamna rafinament si echilibru.
Chardonnay-ul sec a fost o surpriza placuta. Galben-pai in pahar, cu un nas floral discret, completat de note de piersici coapte si un strop de vanilie. Gustul rotund, cu o aciditate bine echilibrata, l-a facut foarte agreabil de la prima gura pana la postgustul prelung, elegant. Un vin care nu forteaza, dar convinge.
Havarti Castello este o branza daneza semi-moale, cu o textura supla, catifelata, si un gust untos, usor dulceag. Nu are coaja, iar in interior se prezinta perfect neteda, cu un aspect curat. In cavitatea bucala, branza se topeste frumos, lasand o aroma blanda de lapte proaspat. Structura si gustul acesteia au scos la iveala partea cremoasa a vinului, accentuandu-i notele de vanilie si conferindu-i o persistenta aromatica si mai intensa.
Vinul a fost superpotentat de branza – nu e doar o figura de stil. Gustul untos si fin al Havarti-ului a completat perfect aciditatea moderata a Chardonnay-ului, iar postgustul comun a fost surprinzator de lung. O combinatie care a functionat perfect si pe verticala (aroma – structura – echilibru), si pe orizontala (gust – postgust – senzatie generala).
Nu putem uita nici de apa de masa Dolce Vita, apa care a fost mai mult decat un simplu acompaniament – a fost elementul de echilibru intre degustari, ajutand fiecare vin si branza sa-si pastreze identitatea.
Un detaliu care a adaugat valoare serii a fost prezenta lui Șerban Damboviceanu, unul dintre proprietarii cramei Corcova, care a venit personal la degustare. Nu e lucru mic sa ai ocazia sa auzi direct de la sursa povestile din spatele vinului – de la plantatie, la crama, la eticheta.
Șerban ne-a vorbit despre terroir, despre asocierea cu un partener francez si despre cum se impleteste traditia cu inovatia in vinurile Corcova. O informatie interesanta a fost legata chiar de acest Chardonnay: este inspirat de stilul „Burgundy light” – fara baric agresiv, dar cu suficienta complexitate cat sa sustina o branza ca Havarti.
Un om de marketing autentic: calm, clar, pasionat. Fix ce trebuie ca sa-ti amintesti vinul si peste o luna. De remarcat ca toate doamnele prezente l-au considerat barbatul ideal. Noi ceilalti domni speram ca de marketing!
Concluzia de marketing: patronii pot cel mai bine sa isi promoveze afacerea, ca o fac cu pasiune.