O noua degustare de Branzeturi cum se… cuVin, de data aceasta am degustat produsele Casei de Vinuri Cotnari si, ca de fiecare data, branzeturile lui Delaco in locatia Restaurantului Excelsior.
Evenimentul “Branzeturi cum se… cuVin” a fost organizat de DictionarCulinar.ro si Asociatiei Bloggerilor Olteni.
Au fost 6 imperecheri:
Colocviu la Viena – spumant alb brut natur – Francusa de Cotnari – Camembert
Colocviu la Moscova – alb sec – Grasa de Cotnari – Brie au Bleu, covrigei
Colocviu la Roma – alb sec – Tamaioasa Romaneasca – Cascaval Sofia, covrigei
Colocviu la Paris – rose sec – Busuioaca de Bohotin – Maasdam, mere
Domenii Cotnari – rose demisec – Busuioaca de Bohotin – Irish Cheddar, struguri
Domenii Cotnari – rosu sec – Feteasca Neagra – Gouda, nuci
Alegerea mea a fost Colocviu la Paris – rose sec – Busuioaca de Bohotin – Maasdam, mere, combinatie pe care am castigat-o si la tragerea la sorti.
Maasdam este varianta mai ieftina a cunoscutului Emmentaler. Emmentaler este considerat unul din felurile de brânză cel mai greu de obținut datorită procesului de maturare care trebuie să ducă la formarea simultană a gustului și a găurilor specifice din structură. Varianta Maasdam a aparut in Olanda in anii ’90 si este un pic mai dulce decat Emmentaler.
Maasdam are un gust delicat, usor dulce, cu aroma de nuca. Este o branza bogata in proteine si calciu. Rotile mari de Maasdam se matureaza in cel mult 12 saptamani. Are o textura cremoasa si supla.
Desi este produs mai rapid si ar trebui sa fie mai putin aromat, dupa parerea mea Maasdam-ul este mai aromat decate Emmentaler-ul, putin mai “intepator”, personhal preferand dulceata Emmentaler-ului. Cu toatea astea combinatia cu vinul este una pe cinste.
Colocviu la Paris – rose sec – Busuioaca de Bohotin este un vin facut dintr-o Busuiaca plantata in 2007 (deci tanar), are nuante delicate de roz, arome imbietoare, gust rotund, neisind din tipicitatea soiului. Un deliciu! Atat ca atare dar mai ales in combinatia cu o brnaza dulce ca Maasdam-ul.
Am mai vorbit despre marketing. Sa reluam.
Daca in alte articole laudam eforturile de maeketing si ideeile unor alti producatori de vinuri astazi luam in discutei un concept nou: avantajul competitiv.
Avantajul competitiv este ceva ce te face unic, aduce plus valoarea si mai presus de toate nu poate fi folosit de concurenta.
In cazul de fata este vorba de nume. Ca sa subliniez de ce este important cred ca ar trebui sa construiesc contextul. Contextul este simplu: pe piata locala exista doua directii in care o crama poate sa isi dezvolte marketing-ul: retail-ul (adica supermarket) si HORECA (Hoteluri, Restaurante, Cazare). Cele doua domenii nu prea se pupa. Zona de HORECA este inclusa in marea zona de retail. Cu alte cuvinte cei care petrec timp si bani prin hoteluri, restaurtante si cazari, cateodata se mai duc si pe la supermarket (da mai rar). So retail e mult si ieftin, HORECA e putin si bun (sau nu) da scump. Aici poate o sa ma contrazica unii si altii. Dar daca vor da la o parte subiectivitatea, pana la urma, imi vor da dreptate. Acum ca avem un pic de context sa ne aducem aminte de un brand furmos: Cotnari. Cred ca toata lumea care a baut mai mult de 3 tipuri de vin a azuit, daca nu a si boloborosit o gura, de Grasa de Cotnari. Cotnari este un brand foarte puternic in retail, nu cred ca este supermarket pe unde sa nu gasim vreo 2 sortimente din vinurile lor.
Incepe intriga! Cotnari nu a atacat niciodata piata de HORECA. De ce? Treaba lor!
Casa de vinuri Cotnari nu are nicio legatura comerciala cu Cotnari; singura legatura este ca are in patronaj copiii patronajului de la Cotnari. 🙂 Nicio legaura, right?
Cred ca oricine si-ar dori sa nu plece cu un brand din zero si sa se bucure de o notrietate auditiva si vizuala maxima (din punctul meu de vedere Cotnari este cel mai puternic brand romanesc).
So, pe un nume devenit brand national in zeci de ani, construim un nou brand, care inglobeaza numele si adreseaza o piata exclusivista.
Voila, avantaj cometitiv.
Orice avantaj poate avea si un dezavantaj. In lumea cunoscatorilor de vin Cotnariul este un brand de retail. Si atat. Deci cei de la Casa de Vinuri Cotnari vor avea de castigat inimile acestor oamnei. Cel mai probabil, daca vor continua ce au facut pana acum, vor resui.
Concluzie > Avantaj cometitiv: numele. WOW!
Ca sa incheei sectiunea marketing: daca aveti un avantaj competitiv, folositi-l!
Concluzia alegerii mele: alcoolic, aromat, combinat!