O noua degustare de Branzeturi cum se… cuVin, de data aceasta am (re)degustat produsele cramei Averesti si, ca de fiecare data, branzeturile lui Delaco in locatia Restaurantului 12Doispe.
Evenimentul “Branzeturi cum se… cuVin” a fost organizat de DictionarCulinar.ro si Asociatiei Bloggerilor Olteni.
Au fost 5 imperecheri realizate cu maiestrie de Daniel Botea:
1. Diamond Busuioaca Blanc de rose + Aperifrais Ile de France,
2. Nativus Zghihara + Camembert Delaco,
3. Nativus Cuvee de Averesti demisec + Emmentaler Delaco,
4. Nativus Aligote + Cascaval Sofia,
5. Nativus Chardonnay + Havarti Castelo.
Alegerea mea a fost Herb Nativus Chardonnay + Havarti Castelo.
Delaco este unul din cei mai mari jucatori de pe piata de branzeturi din Romania, parte integranta a grupului francez Savencia, unul dintre cei mai mari producatori de pe piata de lactate la nivel mondial. Este importator exclusiv al unor branduri renumite precum Bergader, Castello, Ile de France, Zott, Arla, Joya sau Milkana.
Despre Havarti am tot scris si am sa mai scriu. Havarti este o branza daneza aromata si cremoasa,semi-moale, obtinuta din lapte de vaca. Numele provine din anul 1852, din regiunea Havarthigaard in Øverød si este maturata timp de 2-3 luni minimum. Are un gust untos, dulceag si usor acid, cu o arma de unt proaspat si textura moale si supla. Ca de fiecare data recomand sa o incercati incalzita (chiar la microunde). Este important sub brandul de Castello și îl găsiți cel mai des prin Auchan.
Chardonnay de Averesti este ce trebuie. Dacăîn general nu prea ma omor cu soiul cel de azi a fost ce trebuie. Cu un nas cu nuante fine de flori de salcam, pere albe si lemn de stejar, de o cu loare galbne pai si cu arome gustative bogate de fructe cu miez galben, cu accente minerale si nuante de flori de camp, vinul este super asezat datoritor celor 6luni de barrique. Butoiul nu se sminte, este cum ii place maestrului Narcis. Această minunata licuare a fot medaliata cu argint la International Wine Contest Bucharest 2017.
Combinația cu Havarti este super bine aleasă, ambele fiind maturate, ambele nefiind super intense gustativ.
Între vinuri ne-am spalat papilele gutative cu o apa buna – Dolce Vita – produsă în Dolj.
Trecând la marketing, experienta vorbeste. Multumita lui Romica, reprezentantul cramei, am deustat doar vinuri albe, foarte reci, ceea ce s-a potrivit ca o manusa peste temperatura de aproape 40 de grande elsius dintr-o zi torida de vara provinciala de Craiova. Asa cum am mai spus investitiain oameni este investitie in brand si de fapt, este marketing.
Concluzie > Marketingul nu insemna numai pliante ci cateodata insemana sa bei vinuri albe vara! Ca e cald!