O noua degustare de Branzeturi cum se… cuVin, de data aceasta am degustat produsele Domeniilor Franco-Romane si, ca de fiecare data, branzeturile lui Delaco intr-o locatie deja consacrata evenimentului – C House Milano.
Evenimentul “Branzeturi cum se… cuVin” a fost organizat de DictionarCulinar.ro si Asociatia Bloggerilor Olteni.
Au fost 7 imperecheri realizate cu maiestrie de Daniel Botea, degustator autorizat de branzeturi:
- DFR Feteasca Alba Bio 2021 + Aperifrais Ile de France,
- Vigneron Sauvignon Blanc Bio 2021 + Camembert Ile de France,
- Vigneron Chardonnay Bio 2021 + Havarti Castello,
- DFR Sauvignon Blanc si Tamaioasa Romaneasca Bio 2021 + Cascaval Sofia Delaco,
- Arrogance alb demisec 2021 + Emmentaler Delaco,
- Arrogance Rose sec Bio 2021 + British Cheddar Delaco D’Exceptie,
- Vigneron Pinot Noir Barrique Bio 2018 + Grana Padano Delaco D’Exceptie.
Alegerea mea, a fost una clasica. Am ales Sauvignon Blanc si Tamaioasa Romaneasca impreuna cu un cascaval simplu, Cascaval Sofia. Nu cred ca mai este nicio noutate ca imi place Sauvignon Blanc si nici ca imi plac soiurile aromate, din care face parte si Tamaioasa. Intrucat formatul evenimentului a suferit o mica modificare – am avut la dispozitie mai multe branzeturi odata, am experimentat. Mi-a placut combinatia propusa. Dar mi-a placut si combinatia cu Havarti.
Cascavalul este un produs omnipotent si omniprezent. Pentru ca ne-am nascut (si unii au trait) in comunism, in Romania exista branza (aia alba de cioban de pute) si cascaval (versiunea de oras). Astfel sub aceasta denumire au stat cam toate branzeturile posibile, o lunga perioada de timp. Adevarul este undeva la mijloc, cascavalul neavand orgini bine stabilite si unanim acceptate si fiind un paravan pentru toate produsele obtinute prin tehnica pasta filata. La urma urmei, avem in fata un exemplu de marketing suprem. O companie ca Delaco, producator si importator de talie mondiala, studiaza piata, vede un produs cu numele de Cascaval Sofia, bine incetatenit, care nu are denumirea protejata si il introduce in portofoliul sau. Mai mult nu alege un produs special ci un produs de rutina, un produs de mancat zi de zi. Si ce e important… nu mai trebuie sa il promoveze, oamenii sunt obisnuiti cu denumirea. WOW!
Vinurile au fost prezentate de Mihai Frincu, reprezentantul Domeniilor Franco-Romane, iar acesta si-a promovat exemplar brandul. Cu o poveste intricata a cramei, cu detalii interesante, cu povesti din spatele soiurilor. Fiecare vin a spus ceva. Crama, avand in patronat un oenolog, se axeaza pe vinuri albe. De unde si degustarea de azi care a inclinat balanta spre alb. Cand stii ce faci si ai dat peste un terroir de alb… cultivi alb. Cu toate astea piata cere si rosu… va trebui pus si mai mult rosu (cel putin pentru Romania). Reprezentatnul cramei a mai facut ceva ce nu am intalnit la nicio degustare. S-a asezat la fiecare masa in parte si a cerut pareri despre vinuri. Masa cu masa, om cu om. Asa se culeg datele! Bravo! Trecand la vinul din pahar: am degustat un cupaj inedit, cu Sauvignon Blanc majoritar (85%) si un mic adaos de Tamaioasa Romanească. De un galben deschis cu nuante verzui vinul are un nas elegant, aduce a ardei verde si a flori de iasomie. Are alcool bine integrat si un mic rest de zahar perfect compensat de aciditatea vie. Gustul este intens, cu mere verzi, soc la care se adauga senzatii calcaroase. Postgustul este lung si proaspat de citrice. Se combina bine cu Sofia, combinatia fiind o sinergie… cascavalul duce un pic in dulce. Fiind aromat se combina bine si cu Havarti-ul! Incercati! Legat de marketing, crama are un site vertical, dar nu are un magazin virtual. Romanilor le place online shopping-ul, probabil ca ar vrea sa puna ceva in cos.
Concluzia serii: daca ai o poveste interesanta si ai produs bun, nu ai cum sa nu starnesti zambete.