Gramofon Wines si Delaco: Branzeturi cum se… cuVin

O noua degustare de Branzeturi cum se… cuVin, de data aceasta am degustat produsele Gramofon Wines si, ca de fiecare data, branzeturile lui Delaco intr-o locatie deja consacrata evenimentului  – C House Milano.

Evenimentul “Branzeturi cum se… cuVin” a fost organizat de DictionarCulinar.ro si Asociatia Bloggerilor Olteni.

Au fost 8 imperecheri realizate cu maiestrie de Daniel Botea, degustator autorizat de branzeturi:

 

1. Gramofon Wine Prosecco + Aperifrais Ile de France,
2. Meatology Alb – Feteasca Regala + Brie Ile de France,
3. Gramofon Wine – Chardonnay + Havarti Castello,
4. Meatology Rose – Merlot + British Cheddar Delaco D’Exceptie,
5. Gramofon Wine Rose – Feteasca Neagra + Cascaval Sofia,
6. Virtuoz Merlot + Emmentaler Delaco D’Exceptie,
7. Sonorum Feteasca Neagra + Grana Padano Delaco D’Exceptie,
8. Opus Fabula – Feteasca Neagra + Grand Blue Delaco

 

Alegerea mea, a fost una altfel. Am ales Gramofon Wine – Chardonnay + Havarti Castello. Cred ca a fost o alegere de combinatie. Nu prea ma omor cu Chardonnay-ul de fel, dar de data aceasta, combinat cu Havarti a fost ce trebuie. Formatul evenimentului a contiunuat cu schimbarea  – am avut la dispozitie mai multe branzeturi odata si am experimentat. La aceasta combinatie, desi am incercat si alte branzeturi am decis sa raman pe Havarti.

Havarti este o branza  aromata si cremoasa, obtinuta din lapte de vaca, de origine daneza, fiind mentionata de prin 1852, in regiunea Havarthigaard in Øverød. Este maturata timp de 2-3 luni minimum, dar ramane cremoasa si daca se incalzeste (chiar la microunde) se topeste si se supraexprima.

Vinurile au fost prezentate de Sabina Stroe-Bibescu, reprezentantul Gramofon Wines, iar acesta si-a promovat exemplar brandul, asemantor ca experienta cu implicarea lui Mihai Frincu.

Gramofonul este un aparat pentru reproducerea sunetelor inregistrate pe o placa, prevazut cu o doza de redare cu ac si cu o palnie de rezonanta. De unde legatura cu vinul? Simplu, unul din proprietarii cramei este muzican. Si si-a pus amprenta folosinf un brand adanc incetatenit in mintea oamenior, gramofonul. Ascociat probabil cu un nivel de cultura, dar si cu momente pozitive aparatul care se gaseste pe eticheta sticlelor, te face curios.

Daca vorbim despre vin, chardonnay-ul din pahare a avut cu o aciditate echilibrata ce se imbina perfect cu note surprinzatoare de fructe coapte, impreuna oferind o experientă a gustului foarte rafinata ce merita pe deplin incercata. Combinatia cu Havarti-ul este una potrivita, cele doua fiind cam la acelasi numitor, ceea ce ni si dormim, vinul sa nu bata branza, branza sa nu bata vinul, ci cele doua sa se potenteze reciproc.

Povestea de marketing de azi este despre oameni. Un somelier femeie, ceva mai rar, dar bine ales: Sabina, un personaj carismatic, care a pus pasiune in fiecare cuvant si care a povestit ca nu se ocupa doar de degustari ci de tot conceptul din jurul cramei: branding, vanzari, partea de food-pairing. A tinut sa ne explice de ce denumirea unui vin cu DOC Prosecco este corecta sub eticheta lor. Din nou, concept interesant, nemaintalnit de mine in cele 50+ degustari la care am participat. La fel cu celalalt reprezentat al cramei, pe care l-am amintit mai sus, Sabina a venit, la fiecare masa in parte si a discutat vinul din pahare, cautand feedback si oferind raspunsuri punctuale. Si marketingul de pret propus de ea, este  unul interesant, astfel pretul este fixat de crama, intermediarii primind discounturi de volum. Astfel magazinul lor online (au si asa ceva – https://www.gramofonwine.ro/shop/) nu intra in niciun conflict cu partenerii. Doar sa reziste presiunilor…

Concluzia serii: investeste in oameni. Merita!