Spumant Chateau Vartely

O noua degustare de vinuri alese, oferite de Crama Chateau Vartely din Republica Moldova, intr-o locatie deosebita – Crama 91.

Evenimentul a fost organiza in parteneriat cu Asociatia Bloggerilor Olteni iar crama a pus pe masa 7 vinuri:

  1. Inspiro Spumant Alb din Fetească Regală, brut
  2. Inspiro Spumant Rosé din Pinot Noir, sec
  3. Inspiro alb Muscat, demisec
  4. Inspiro Rosé Muscat, demisec
  5. Individo alb Pinot Gris si Chardonnay
  6. Individo roșu Rară Neagra, Malbec si Syrah
  7. Spumant Pinot Noir, brut, metoda clasică

 

Vinurile au fost povestite cu pasiune  de reprezentantul cramei, Svetlana Matvievici. Am povestit mult si ne-a placut.

Despre brandul Chateau Vartely, am vorbit in mai multe postari. Ocazia degustarii de astazi este data de introducerea in portofoliul camerei a 3 spumante noi in gama Inspiro. Daca preferatul meu de ziua Basarabiei a fost Inspiro Rose, astazi am ales Inspiro Spumant Rosé.

Inspiro Spumant Rosé este un vin incantator si delicat obtinut prin metoda Charmat din struguri de Pinot Noir. Cu un parfum intens de fructe de padure, proaspat și revigorant, acest spumant are o multime de bule cu perlaj fin si persistent. Asa cum l-am servit noi, rece,  poate fi o alegere potrivita orice dupa-amiaza insorita de vara. Nu foarte alcoolic (12), cu o aciditate ridicata, cum imi place mie, care sporeste senzatia de dulce il face ideal pentru gurmanzi.

Pentru necunoscatori, vinurile spumante pot fi servite ca aperitive/digestive chiar la micul dejun. Tot pentru necunoscatori exista mai multe metode de facut bule-n vin, Charmat fiind una din ele. Dar am sa povesesc de spre asta cu alta ocazie.

 

Lectia de marketing: Chateau Vartely exceleaza din nou. In urma studiului pietei s-a concluzionat ca romanii sunt atrasi de vinurile spumante. Guess waht? Au introdus in portofoliu vinuri spumante. Era si o poveste… care zicea asa: pe un fir de telegraf, stateau 10 pasarele. Doua se hotarasc sa plece. Cate pasarele au ramas pe fir? 10. De ce? Cele doua nu au actionat, doar s-au hotarat. Lectia de marketing: actioneaza. Si lectia continua, Svetlana, povestindu-ne ca in Africa pleaca o mare parte din exportul de vinuri care nu ajunge in Romania, ne-a explicat ca acolo cererea si marketingul impun alte rigori, atfel ca etichetele sunt aurite. Cine ar cumpara vinuri cu etichete aurite in Romania? Poate in cluburile de fite, dar acolo se cumpara brandul nu vinul… deci probabil nimeni.

Concluzia de marketing: cand aveti informatia, actionati!

P.S. Aveti informatia ca Inspiro Spumant Rosé e bun, actionati!