O noua degustare de Branzeturi cum se… cuVin, din nou, in lumina reflectoarelor au fost vinurile Cramei Vinju Mare si branzeturile lui Delaco in locatia restaurantului Casa Romanescu.
Pairing-ul a fost facut de Daniel Botea, degustator autorizat si blogger de seama. Pornind de la vinuri albe, trecand prin rosii am facut o degustare reusita, servind si masa.
Am degustat 4 soritmente de vin combinate cu 4 sortiment de branzeturi:
- Vinul Principelui Tămâioasă Românească si Chardonnay + Aperifrais Ile de France,
- Prince Vlad Chardonnay + Havarti Castello,
- Vinul Principelui Rose + British Cheddar Delaco D’Exceptie,
- Prince Vlad Feteasca Neagra + Grana Padano Delaco D’Exceptie.
Alegerea mea a fost una clasica: Prince Vlad Cabernet Chardonnay + Havarti Castello.
Sa incepem cu branza. Delaco este un important jucător pe piața brânzeturilor din România, fiind parte a grupului francez Savencia, unul dintre cei mai mari producători de lactate la nivel global. În plus față de sortimentele obișnuite găsite în supermarket-uri (mult cunoscutul cascaval Sofia), Delaco importă și unele mărci renumite, cum ar fi Castello sau Ile de France. Despre havarti am scris si o sa mai scriu. Apreciata de toti cei care o incerca prima data, havarti este o branza daneza aromata si cremoasa, obtinuta din lapte de vaca. Este maturata timp de 2-3 luni minim, cremoasa, dar nu exagerat, cu gust de lapte, de nuci si arome atenuate. Cu riscul de a ma repeta, se etaleaza perfect prin incalzire-topire.
Alegerea de vin a fost una de compromis, mergand pe mana degustatorului autorizat, am ales Prince Vlad Chardonnay, un vin de o suplete deosebita, fructuos, cu note de stejar bine integrat, compoziție armonioasa, cu un bun echilibru intern. Compromisul consta in faptul ca nu am reusit sa ma decid daca mi-a placut mai mult Vinul Principelui Tămâioasă Românească si Chardonnay sau domnul Vladut.
Ambele vinuri s-au potentat cu branza, etalandu-se reciproc si parca intarind-o. Ce e drept a fost servit rece, asa cum ii sta bine unui vin alb.
Locatia restaurantului Casa Romaneasca, sau Casa Universitarilor a surprins placut, oferindu-ne platouri de mancare, cu carnuri si aperitive calde, care ne-au impresionat placut. Aproape toata lumea a laudat si cartofii aurii.
O idee interesanta de marketing este ca cei de la VVM au doua site-uri www.vvm.ro si www.domeniilevinjumare.ro. Intr-o postare precedenta spuneam ca vom dezbate in viitor daca este bine si voi cere argumentatia cramei. Nu am cerut-o inca . Tot ce pot spune momentan, fiind in aeroportul Otopeni, este ca pe cautarea Prince Vlad Chardonnay, prima pagina a google-ului a fost populata cu site-uri ale marilor comercianti, toate identificand corect vinul.
Astept cu interes cautari viitoare, de pe dispozitive neinitiate in cautari de vin si argumentatia cramei, pentru a putea aprecia ideea de marketing in doua site-uri.
Apa pentru clatirea papilelor gustative a fost oferita de Dolce Vita.